ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Ο εργοθεραπευτής είναι ένας εκπαιδευμένος επιστήμονας που δουλεύει με παιδιά και ενήλικες που εμφανίζουν δυσκολίες, στον αντιληπτικό, συναισθηματικό, κινητικό, γνωστικό τομέα της ανάπτυξης.
Η χρήση της εργοθεραπείας κρίνεται απαραίτητη όταν ο βαθμός δυσκολίας στους παραπάνω τομείς επηρεάζει την απόδοσή στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής που αφορούν: την αυτοεξυπηρέτηση (ένδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή), την εργασία – εκπαίδευση, τον ελεύθερο χρόνο – ψυχαγωγία.

Εργοθεραπεία
Ο Εργοθεραπευτής είναι ένας εκπαιδευμένος επιστήμονας που δουλεύει με παιδιά και ενήλικες που εμφανίζουν δυσκολίες, στον αντιληπτικό, συναισθηματικό, κινητικό, γνωστικό τομέα της ανάπτυξης. Η χρήση της Εργοθεραπείας κρίνεται απαραίτητη όταν ο βαθμός δυσκολίας στους παραπάνω τομείς επηρεάζει την απόδοσή στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής που αφορούν:
• την αυτοεξυπηρέτησης (ένδυση – υπόδηση, σίτιση – φαγητό, προσωπική υγιεινή)
• της εργασίας – εκπαίδευσης
• του ελεύθερου χρόνου – ψυχαγωγίας
Χρησιμοποιώντας ως μέσο τις δραστηριότητες και τα παιχνίδια, στόχος του εργοθεραπευτή είναι το παιδί να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο στους τομείς και ρόλους των δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής όπως το σχολείο, το παιχνίδι, και η αυτό-εξυπηρέτηση. Αξιολογεί και παρεμβαίνει, σχεδιάζοντας εξατομικευμένο θεραπευτικό πλάνο του παιδιού, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους, επιλέγοντας σκόπιμες δραστηριότητες ή και τροποποιώντας το περιβάλλον γύρω του. Πιο αναλυτικά ο Εργοθεραπευτής βοηθάει στη αντιμετώπιση δυσκολιών που οφείλονται σε:
• Αναπτυξιακές διαταραχές
• Νευρολογικές παθήσεις (εγκεφαλική παράλυση)
• Αισθητηριακές διαταραχές
• Μαθησιακές δυσκολίες (γραφοκινητικά)
• Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες
• Δυσκολίες κινητικών δεξιοτήτων (ισορροπίας, λεπτής κινητικότητας)
• Διάσπαση προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
• Νοητική καθυστέρηση & Σύνδρομα
• Σωματικές αναπηρίες
Συχνές Ερωτήσεις
Πότε πρέπει να αναζητήσετε Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση, σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών;
Εάν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, είναι σκόπιμο να αναζητήσετε Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση:
- Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
- Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Δεν έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα κλπ.
- Μοιάζει αδύναμο, έχει δηλαδή ελαττωμένο μυϊκό τόνο. Πρόκειται για ένα παιδί που φαίνεται να μην έχει αντοχή, που είναι χαλαρό-πλαδαρό.
- Πέφτει εύκολα κάτω.
- «Τρακάρει» πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
- Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
- Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
- Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
- Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.
- Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του.
- Η ομιλία του είναι δυσνόητη και χωρίς σωστή άρθρωση.
- Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών, ίσως επειδή δεν του αρέσει να το αγγίζουν.
Ποιος είναι ο στόχος του εργοθεραπευτή;
Στόχος του εργοθεραπευτή είναι το παιδί να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο στους τομείς και ρόλους των δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής όπως το σχολείο, το παιχνίδι, και η αυτό-εξυπηρέτηση. Χρησιμοποιώντας ως μέσο τις δραστηριότητες και τα παιχνίδια, αξιολογεί και παρεμβαίνει, σχεδιάζοντας εξατομικευμένο θεραπευτικό πλάνο του παιδιού, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους, επιλέγοντας σκόπιμες δραστηριότητες ή και τροποποιώντας το περιβάλλον γύρω του.
Γνωρίστε μας
Κλείστε Ραντεβού
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσουμε ένα ραντεβού να μας γνωρίσετε και να δείτε και τον χώρο που πραγματοποιούνται οι συνεδρίες.
Αξιολόγηση
Σας περιμένουμε για την αξιολόγηση του παιδιού και την πρώτη γνωριμία με τους θεραπευτές του κέντρου μας.